1.časť

Morálka

Morálka je ochranný faktor pre nových hráčov. Vypočítava sa na základe bodov útočníka a obrancu. Väčšinou mávaš 100% morálku, ale keď zaútočíš na hráča, ktorý má menej bodov ako ty, dostaneš k morálke postih. Ak máš napr. voči niekomu morálku 45%, znamená to, že tvoje vojenské jednotky budú útočiť s bojovou silou zníženou o 55%, miesto ich plného výkonu.
Ak menší hráč zaútočí na väčšieho, nie je k tomu žiadny bonus k útoku. Maximálna morálka je 100%.

Kalkulátor morálky nájdeš v simulátore. Proste len pridaj koordináty, alebo body tvojho súpera, potom svoje body a dostaneš výslednú morálku.

 

 

Základná obrana

Každá dedina má základnú obranu. To znamená, že sa každá dedina bráni i keď v nej nie je žiadne vojsko, a napríklad malá vojenská sila ako 1 alebo 2 kopijníci zahynú pri útoku, aj keď v dedine nebolo žiadne obranné vojsko. Základná obrana sa dá navýšiť pomocou stavby opevnenia.

 

 

 

Šťastie

Šťastie je kompletne náhodný faktor pre každý boj. Nedá sa ničím ovplyvniť - zvýšiť, znížiť. Tvoje šťastie sa pohybuje medzi -25% a +25%, a vždy je brané z útočníkovho uhľa pohľadu. Ak útočíš so šťastím +25%, znamená to, že sa ti zvýši bojová sila o 25%. Ak máš štastie v mínuse, tak sa budeš bojovať slabšie.

 

Barbarské dediny

Opustené dediny rozpoznáš veľmi jednoducho, na mapke sú šedé a volajú sa barbarské dediny. Medzi dedinami, ktoré vlastnia hráči a opustenými, barbarskými nie je žiaden rozdiel. Morálka pre opustené dediny je vždy 100%. Opustené dediny môžeš prebrať Šľachticom ako ktorékoľvek iné.

Sú dva druhy Barbarských dedín. Keď hráč skončí s hraním alebo začne znovu niekde inde, jeho dediny sa stanú opustenými a ostávajú v takom stave, v akom ich zanechal. Ale niekedy sa hráčom, ktorý porušia pravidlá odoberú za trest dediny, tie sa potom stávajú barbarskými. Supportom tam niekedy býva pridaná obrana, aby ich nebolo také ľahké dobyť späť, pretože zvyčajne sa jedná o tie veľké viacbodové dediny.

 

 

Katapulty

Katapulty sa používajú na ničenie nepriateľských budov. 

Nasledovné budovy nemôžu byť zbúrané pod stupeň 1: Hlavná budova, Sedliacky dvor, Sklad.

Na skrýšu sa nedá zaútočiť s katapultami.

 

 

Simulátor

Simulátor ti dá predstavu o tom ako asi boj dopadne. Zadáš tam vlastné a protivníkove vojenské jednotky, opevnenie a morálka.
Od0do8hodine, kedy sa začína nočný bonus. Je to dobré si zahrnúť do kalkulácií, ak plánuješ útočiť v noci.
Môžeš si vybrať predmet z korešpondujúceho zoznamu, ktorý si so sebou zoberie Paladin do bitky. Je taktiež možné si vybrať viacero predmetov, ak je v brániacej sa dedine viacero Paladinou s predmetmi. Čo sa týka protivníka a jeho Paladina, to sa dá len odhadnúť, že akým predmetom je vyzbrojený.

Môžeš si nastaviť aj šťastie. Je vždy dobré vyskúšať aj najhorší možný scénar, zadať -25% šťastia, pre teba ako útočníka. Je to relevantné, ak chceš vedieť, či aj v najhoršom možnom prípade v boji vyhráš.

Po tom ti simulátor vypočíta ako dopadol boj a ukáže straty.

 

 

 

Nočný bonus

Nočný bonus platí medzi0a8hod. Ak je nočný bonus aktívny, v tomto čase má potom obranca 100% bonus k obrane.
Tento bonus sa nevzťahuje na špehov alebo barbarské dediny. V oznámení sa ukáže, ak bol bonus aktívny počas útoku.